سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنکورآسان

تاثیر زبان بر رتبه کنکور سراسری

چند نکته بسیار مهم پیرامون درس زبان انگلیسی

 در سالهای اخیر، سوالات این درس دچار دگردیسی خاصی شده است و رفته رفته سوالهای حفظی جای خود را به سوالهای مفهومی داده است

در این مقاله ما قصد داریم  قسمت های مختلف کنکور زبان عمومی را بررسی می کنیم که مجموعا 25 تست از آن طرح می شود و شامل سوالات 75 تا 100 دفترچه عمومی می شود.
در این بین 4 سوال از گرامر، 8 سوال لغت،‌ 5 سوال کلوز تست و 8 سوال درک مطلب می‌یاشد.

از شیوه تقسیم بندی سوالات مشخص است یادگیری لغات مهم ترین قسمت مطالعه به حساب می آید چون به تنهایی 8 تست را به خود اختصاص می دهد و برای پاسخ دادن به باقی دیگر سوالات نیز مستقیما به لغات نیاز می باشد.

1) تا میتونید لغت بخونید

احتمالا شما هم تجربه به خاطر سپردن لغات به تنهایی را داشته اید. حفظ طوطی‌‌وار لغت های جدید کاری طاقت فرسا با بازدهی پایین است و به هیچ وجه سبک خوبی برای یادگیری لغات نیست.
زیرا فراگیر در این روش معنای واقعی اکثر لغات را درک نخواهد کرد و در نتیجه نمی تواند از آنها به درستی استفاده کند.

سعی کنید حتما لغت های جدید را در قالب ریدینگ، متن و جمله یاد بگیرید و یا از تکنیک جمله سازی استفاده کنید، به عبارت دیگر برای هر کلمه چند جمله ساده به انگلیسی در ذهن خود بسازید.یکی دیگر از روش های خوب یادگیری لغات، دسته بندی لغات جدید است. سعی کنید دفتری جدا برای یادداشت لغات دسته بندی شده داشته باشید.

 

2)  شرط پاسخگویی به درک مطلب های کنکورسراسری؛ استفاده همزمان از دقت و سرعت است

درک مطلب با توجه به حجم ریدینگ‌ و تعداد سوالاتش شاید ترسناک ترین بخش زبان کنکور بنظر برسد در عین حال اگر پیش از آن استراتژی صحیح مقابله با آنها را آموخته باشید، می‌توانید با آسودگی خاطر بسیار بیشتری سراغ تست هایش بروید.

اول سوالات را به دقت بخوانید

در این قسمت باید به دنبال اطلاعات و کلیدواژه‌هایی بگردید و در حین خواندن آنها را مشخص کنید تا بعدا مجدد نیاز به بازخوانی کل مطلب نباشد.

پاراگراف اول گل مطلب!

در هر پاراگراف معمولا اولین جمله مهم ترین جمله محسوب می شود و پیام اصلی پاراگراف را در بر دارد. اگر فرصت کافی برای خواندن همه جملات یک ریدینگ طولانی را ندارید تنها کافیست پاراگراف اول و آخر و جمله اول پاراگراف های میان این دو را را دقیق بخونید و بقیه جملات را تنها بصورت گذری نگاه بیندازید.

زیاد تمرین کنید

برای مثال اگر هر چند روز تنها یک درک مطلب تمرین کنید خودتان بهترین روش پاسخ دادن به تست های این قسمت را پیدا خواهید کرد.

نکته طلایی! اکثر مواقع در درک مطلب ها یک تست با موضوع پیدا کردن مرجع ضمیر مطرح می شود و زیر کلمه مربوطه نیز خط کشیده می شود. معمولا پاسخ دادن به این تست ها بسیار ساده است و حتی اگر فرصت برای پاسخ دادن به همه سوالات درک مطلب را ندارید، توصیه می کنم این یک تست از دست ندهید!

3) گرامر زبان را چکار کنیم؟

بهترین روش برای مطالعه و یادگیری گرامر، خواندن گرامرهای ذکر شده در کتاب‌های درسی و نوشتن یک خلاصه کلی از آنها است. در این خلاصه برداری‌ها می‌توانید برای به خاطر سپردن موثرتر، با استفاده از خلاقیت ذهنتان، جملات یا کلماتی را به صورت رمزی ایجاد کنید و با به خاطر آوردن این جملات و کلمات رمزی، گرامر‌های مورد نظر را نیز به یاد بیاورید؛ مثلاً ترتیب قرار گرفتن صفات در جمله قبل از اسم را می‌توانید به این طریق به خاطر بسپارید.

با این همه، تنها خواندن و خلاصه برداری کردن از گرامر‌ها(حتی اگر به بهترین شکل انجام گیرد)، به هیچ عنوان کافی نیست. شما باید درک و یادگیر عمیق گرامرها، تا می‌توانید تمرین‌های کتاب درسی(و کتاب غیر درسی) را حل کنید. ضمناً سعی کنید که جواب تمرین‌ها را در کتاب یاداشت نکنید تا بتوانید در مطالعات بعدی نیز خود را تست کنید. برای یادگیری گرامر وقت خاصی را باید در برنامه مطالعاتی خود اختصاص دهید و برای تثبت آن تست زنی داشته باشد