سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنکورآسان

در دوران کنکور چه میزان در هفته تست بزنیم ؟

    نظر

 5شب پیش شام چی خوردی؟
وقتی یادمون نیست که حتی چند شب پیش شام چی داشتیم؛

چطوری مثلا در اسفندماه یادمون میمونه که در مهرماه چند تست در هفته میزدیم؟

«تعداد تست در هفته» یکی از اصلی ترین فاکتورهای رسیدن به تثبیت و تسلط در مطالعه است.

چندتا تست بزنیم؟

رابطه ی بسیار مستقیمی بین تعداد تست ها و رتبه و تراز شما در آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری وجود دارد؛ بنابراین یکی از ویژگی های برنامه ریزی اصولی و صحیح مشخص بودن تعداد تست ها در هفته و مقایسه ی این تعداد با هفته ها و ماه های گذشته است.
با این مقایسه می توان فهمید که در زمینه ی تست زنی، پیشرفت داشته ایم یا درجا زده ایم و یا به عقب رفته ایم !
شما به‌طور مساوی برای هر کتاب درسی یک کتاب تست دارید، با یک حساب کتاب ساده فکر می‌کنید چند تست برای حل و بحث در اختیار دارید؟
هر داوطلب در سه گروه آزمایشی اصلی (ریاضی – تجربی – انسانی) حدود 30 کتاب پایه و پیش در اختیار داره که اگه برای هرکدوم یک کتاب کمک آموزشی تهیه کنه و هر کتاب (حداقل!) 1000 تست داشته باشه سرجمع 30000 تست در اختیار داره! که این تعداد تست هم لازمه هم کافی.

حالا فرض کنین داوطلب  حدود 10  ماه وقت داشته باشه. حالا به نظرتون هرماه چند تست باید بزنه؟هر هفته چند تا؟ برای پوشش دادن این تست ها که باید استاندارد باشن( مثلا مال کنکور سراسری) اقلا به 1000تست در هفته نیاز است.

طبق تحقیقات به عمل اومده از داوطلبان موفق ثابت شده که بهترین های هر رشته به این شکل در هر هفته تست میزدن: داوطلبای ریاضی 800تا 1000تست در هفته.داوطلبای تجربی 1000تا1200 تست در هفته.داوطلبای انسانی 1000تا1300 تست در هفته.

جالب اینجاست افرادی که ساعت مطالعه ی خیلی بالایی دارن ولی تست زنی رو جدی نمیگیرند به نتیجه ی مطلوبی نمیرسند.
درحالیکه تست زنی مطلوب و هدفمند کیفیت یادگیری و ساعت مطالعه رو بالا میبره و منجر به نتیجه ی بهتری میشه.البته باید واسه هرتست که میزنین پاسخ تشریحیشو بخونین!نه که فقط کلیدو ببینین!اینجوری مطالب هم براتون مرور میشه.

پس باهر دیدی که به کنکور نگاه کنین متوجه میشین که کمیت تست زنی بسیار مهم و تاثیرگذاره.
باید سعی بشه که تست زنی مثل ساعت مطالعه عادلانه بین درسا تقسیم بشه!ازاین تعداد تست پیشنهادی حتما باید 60% برای دروس اختصاصی و بقیه واسه دروس عمومی باشه!
فراموش نکنین که ما برای کسب نتیجه ی بهتر باید در تمام درس ها توانایی خوبی داشته باشیم در ضمن برنامه ریزی باید مخصوص هرفرد و با توجه به ویژگی ها و شرایط هر فرد تنظیم شود، نه آنکه یک برنامه ی کلی برای همه نوشته شود. (کاری که متاسفانه در بسیاری از موسسات صورت می گیرد)

 

منبع مطلب: https://dr-yaghobi.com/how-much-do-we-test-per-week/