سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنکورآسان

آشنایی با دانشگاه پیام نور

    نظر

 هر زمانی اسم دانشگاه پیام نور می آید تمام واکنش ها منفی است در ادامه می خواهیم تمام جوانب دانشگاه رو بسنجیم و همه چیز درمورد دانشگاه فراگیر پیام نور بدانیم.

دانشگاه پیام نور با پذیرش اولین گروه دانشجو در مهرماه 1367 تأسیس شد.

این دانشگاه پس از تأسیس، با پذیرش اولین گروه دانشجویی خود در 5 رشته تحصیلی و در 28 مرکز باقیمانده از دانشگاه ابوریحان بیرونی و دانشگاه آزاد ایران از مهرماه سال تحصیلی 68-1367 فعالیت آموزشی خود را‌ آغاز کرد.

هم اکنون دراغلب رشته های مهندسی و علوم پایه و رشته های زیر گروه انسانی دانشجو می پذیرد، لازم به ذکر است که رشته های زیر نظر وزارت بهداشت (پزشکی و پیراپزشکی و …) در دانشگاه های پیام نور ارائه نمی شود.

در ادامه به مزایای دانشگاه پیام نور و معایب دانشگاه پیام نور خواهیم پرداخت.

یکی از ارکان توسعه علمی کشور گسترش آموزش است که رشد اجتماعی و شکوفایی استعدادها را به همراه دارد و زمینه ‏ساز خلاقیت های انسانی است. آموزش های متعارف و جاری به تنهایی برای برقراری این رکن مهم کافی نیست.

توجه به روشهای جدید آموزشی و اجرای برنامه ‏هایی از قبیل آموزش نیمه حضوری، آموزش باز و از راه دور و آموزش مجازی، برای دستیابی به هدف های توسعه بسیار ضروری است.

آموزش نیمه حضوری نظامی آموزشی است که با بهره گیری از فناوری آموزشی، استفاده از کتابهای درسی خودآموز و دانشجو محوری در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاسهای درسی را کاهش میدهد. در واقع، در این نوع آموزش  عملاٌ می توان کلاسهای تدریس را به کلاسهای مرور درس و رفع اشکال گروهی تبدیل کرد.

مزایای این نظام آموزشی عبارت است از دانشجو محوری، امکان مطالعة مستقل، پوشش فراگیر، ارائة دروس در وقت کمتر از لحاظ حضور ضروری دانشجو، کاهش هزینه ها و وابستگی کمتر به الزامات آموزشی نسبت به روشهای مرسوم، و در عین حال، اثربخشی آموزش.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره انفجاری کنکور سراسری 99 و جزئیات بیشتر کلیک کنید و فرم مربوطه را تکمیل نمایید تا با شما تماس گرفته شود.

مهم‌ترین هدف و معنای آموزش باز، کاهش موانع زمانی و مکانی و محدودیتهای مربوط به برخی مقررات نظام آموزشی متعارف است. به گونه‌ای که زمینه‏ های ارائة آموزش عالی به افرادی فراهم آید که به علت دوری یا دسترسی نداشتن به مراکز آموزشی و محدودیتهای زمانی و شغلی و اقلیمی برای بهره ‏مندی از آموزش متعارف امکان کمتری دارند.

 

برای خواندن ادامه این مقاله به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://dr-yaghobi.com/introduction-to-payame-noor-university/